Moduł obsługi zdarzeń serwisowych w systemie SysBerg.Teles pozwala na:
Do sprawnego zarządzania pracą serwisu służy graficzny terminarz. Zdarzenia mogą być powiązane z klientem, zasobem. Zarówno zasoby, jak i zdarzenia są pogrupowane w kategorie. Zasobami nazywamy dowolne elementy wykorzystywane do realizacji zadania. Mogą to być na przykład: pracownicy, pojazdy, brygady, narzędzia. Dla każdego zasobu tworzone jest oddzielne zdarzenie na terminarzu, co pozwala na łatwe określenie jego zajętości i zaplanowanie zdarzenia w wolnym terminie.
Poszczególne zdarzenia są wyświetlane na formularzu w formie prostokątnych obszarów zajmujących wiersze odpowiadające czasowi zajętemu przez zdarzenie i kolumny odpowiadające dacie lub zasobowi i dacie. Widok składa się z nagłówka z godziną rozpoczęcia i zakończenia zdarzenia oraz pola tekstowego z opisem zdarzenia, zasobu i kontrahenta. W kolejności wyświetlane są: opis zdarzenia, rodzaj zdarzenia, nazwa zasobu, rodzaj zasobu, opis zasobu, nazwa kontrahenta.
Każda kolumna zawiera podsumowanie. Pokazany jest stopień zajętości czasu przez zdarzenia. Widok zawiera pasek graficznie przedstawiający czas zajęty i wartość wyrażoną w procentach. Kolor paska zmienia się w zależności od ilości wolnego czasu pozostałego do wykorzystania dla danego zasobu (np. pracownika lub brygady).
Istnieje zadanie serwisowe polegające na instalacji usługi dostępu do internetu u klienta Abackiego. Do wykonania zadania niezbędny jest dojazd do klienta, zaangażowanie brygady instalatorów, wykonanie prac budowlanych. Klient został powiadomiony, że instalacja zacznie się od godziny 10:00 w dniu 20.07.2008 i będzie trwała 3 godziny. W terminarzu pojawiają się informacja o zajętości trzech zasobów: